Recensies

| Kurt Ingels

Rabbits Wear Boots: No Style No Rules

Het begon allemaal vooraan 2022 voor deze Rabbits Wear Boots, een product van Sandy Nijs (alias Maghtea) die je misschien kent van zijn werkt met Hybryds. Hybryds, ook klaar met nieuw werk “Mythopia The Sequel” dat hier later in een kundige review...
| Xavier Kruth

Eleventh Fear: Weiße Augen

Fransman Ludovic Dhenry staat bekend om verschillende projecten, zoals het neoklassieke Exponentia, het orkestrale electroproject Zauber, het instrumenteel-industriële Résonance Magnétique en de dark electro van Eleventh Fear, het project waar we ...
| Xavier Kruth

Kezdown: Erosion

In den beginne was er Texas Trauma. Oké, ik betrek dit er maar bij, maar ik heb goede redenen om hun debuutalbum ‘Topgun Patsy’ uit 2009 nog eens onder de aandacht te brengen. Allereerst omdat het een goede plaat is, maar ook omdat ik gehoord heb ...
| Henk Vereecken

The Orphanage Committee: Sol In Solus

Een project uit Sint-Niklaas waarvan we vorig jaar het album “The Seven Sacraments” bespraken. Achter het project zit Orphan S.C. Wallace, de artiestennaam van Sem Cappaert. Het nieuwe album “Sol In Solus” is de vierde release van The Orphanage Co...
| Kurt Ingels

Whispering Sons: The Great Calm

Het kleine maar fijne Wool-E Tapes ontdekte deze fluisteraars en liet in 2015 (alweer bijna 10 jaar geleden) de cassette “Endless Party” los, een jaar later door het Minimal Maximal vinyl label heruitgebracht op vinyl, of wat dacht u. Helaas zijn ...
| Henk Vereecken

Lugola: The Truth Penetrates Your Mouth

Ik kan het niet helpen maar ik moet steeds aan Tolkiens elfenprins Legolas denken bij het horen van de naam Lugola. Verwacht hier echter absoluut geen pastorale folk of new agerige ambient zoals bijvoorbeeld bij de Oostenrijker Gandalf. Nee, Lugol...
| Kurt Ingels

And Also The Trees: Mother - of - Pearl Moon

De groep rond de broers Justin en Simon Jones mag geen onbekende zijn. De groep is reeds actief sedert 1979 (jaar van oprichting) en werd mee in de kijker gezet in 1984 na hun titelloze debuut toen niemand minder dan The Cure de band meenam in hun...
| Kurt Ingels

Funker Vogt: Death Seed ep

“Thanks For Nothing” heette het in 1996 bij het toen populaire electro label Zoth Ommog. Anno 2024 is Funker Vogt er nog altijd. In 2021 verscheen het album “Element 115” dat  in hun thuisland weerom een succes werd. Nu is er als voorbode voo...
| Henk Vereecken

Jarl: Isolation Colours

Achter de naam Jarl schuilt de Zweed Erik Jarl en die is geen onbekende voor Dark Entries. Met het project Jarl is hij al actief sinds 1999 met wat hij noemt ‘turbulent, withdrawn, unbalanced electronics’. Jarl bracht albums uit op labels als Zoha...
| Kurt Ingels

Assassun: Post-Climax

Hier is ie weer, vlijtige mier Alexander Leonard Donat, ditmaal met het derde album van zijn project Assassun. Een project dat het over een meer elektronische boeg gooit dan het misschien beter gekende Vlimmer (post punk /dark wave), al is het moe...
| Kurt Ingels

Voodoo Bible: Clockwork Armageddon

Voodoo Bible gaat al dik tien jaar mee. In 2014 verscheen “Seven Deadly Sins” (Crysella Records), in 2016 was het de beurt aan “Black Tarot” (Venus Aeon) en toen was er niets meer... tot nu dus. In maart is Voodoo Bible, nog altijd William Westwat...
| Henk Vereecken

Ampscent: Ampscent

Gehuld in een opvallend schreeuwerig, gifgroen hoesje bereikt ons het eponieme debuut van het Poolse duo Ampscent. Ampscent is Jacek Doroszenko en Marcin Sipiora. Jacek Doroszenko kenden we reeds van zijn samenwerking met Rafał Kołacki in de ambie...

Wil je Dark Entries steunen? Doe een gift op BE49 0017 6243 8971

© Dark Entries. Alle rechten voorbehouden. Ontwerp door We Cre8 It.