Nog geen idee voor een kerst - en of nieuwjaarscadeau? En je wilt bij een muziekliefhebber en lezer van dit webzine een keertje uitpakken? Wel dan wil ik je even wijzen op 2 cassettes die recent bij Death Is Not The End zijn verschenen: “Japanese Post-Punk, Goth & New Wave, 1980-1991, Pt. I” en “Japanese Post-Punk, Goth & New Wave, 1980-1991, Pt. II”. Twee cassettes die een resem bij ons onbekende acts uit het land van de rijzende zon samenbrengen uit de periode (1980 - 1991) toen new wave, goth en postpunk ook bij ons ‘the talk of town' waren en je er als alternatieve muziekliefhebber niet omheen kon. Dit worden echt wel cult hebbedingen en je bent helemaal mee als je weet dat tapes ondertussen weer helemaal hip zijn bij de echte muziekliefhebber. Alles herhaalt zich, binnenkort dus, gezien de actuele conditie van een doordraaiende wereld, goth en aanverwanten, weer helemaal hip. Onderstaand krijgt u de youtube clip waarbij u kun kennismaken met de bands die deze eerste tape opvrolijken. Zonder dank.
Kurt Ingels, alias dj Kurt Darkdweller, is geen ééndagsvlieg. Oudstrijder in de scene en bij Dark Entries. Stortte zich, lang geleden, tijdens hogere studies in een lagere, duistere orde. Als new wave tiener opgegroeid maakte hij als twen Gent onveilig en ging er aan de slag met eigen fuiven (Weltschmerz Nacht), startte een dj carrière, schreef op een blauwe maandag het boek ‘de dag dat het zonlicht niet meer scheen, wave in België’, werd eeuwen geleden ingelijfd bij het papieren Dark Entries, zette mee het Belgian Independent Music festival op poten en weigert steevast ouder te worden. Trouwe soldaat, gepassioneerd door muziek en dan vooral die van de donkere soort. Op passie staat geen leeftijd.
Wil je Dark Entries steunen? Doe een gift op BE49 0017 6243 8971