In hun thuisland geniet deze band al een zekere reputatie, bij ons moet het nog allemaal beginnen al verscheen hun debuut “Gate” (Audiotrauma) reeds in 2017, in 2021 gevolgd door het album “Wire” (Dead Seed Productions, Wire Control). Het is door het begin dit jaar uitgebracht derde album “Body” (Wire Control) waardoor de groep ook buiten de landsgrenzen wordt opgepikt en hen eind dit jaar een plaats bezorgd op de affiche van het jaarlijkse Bimfest na eerder al in het Brusselse Magasin 4 te hebben gestaan. Ik zag ze aan het werk op de warm up ebm party van het Wave Gotik Treffen en hoewel HORSKH veel meer is dan ebm werd hun muziek daar zeer gesmaakt. Muziek die ebm, industrial metal en donkere trance in de betonmixer giet om er met een stevige, haast onverwoestbare fundering een geluidsmuur mee te bouwen. HORSKH is niet voor 'doetjes'. Ik refereer graag naar onderstaande clips. Crossover van de betere soort die wel eens zeer groot zou kunnen worden. Grijp uw kans om ze live te zien op de eerste Bimfest dag, vrijdag 20 december aanstaande. Koop hier voor heel veel pret jouw Bimfest ticket!
Kurt Ingels, alias dj Kurt Darkdweller, is geen ééndagsvlieg. Oudstrijder in de scene en bij Dark Entries. Stortte zich, lang geleden, tijdens hogere studies in een lagere, duistere orde. Als new wave tiener opgegroeid maakte hij als twen Gent onveilig en ging er aan de slag met eigen fuiven (Weltschmerz Nacht), startte een dj carrière, schreef op een blauwe maandag het boek ‘de dag dat het zonlicht niet meer scheen, wave in België’, werd eeuwen geleden ingelijfd bij het papieren Dark Entries, zette mee het Belgian Independent Music festival op poten en weigert steevast ouder te worden. Trouwe soldaat, gepassioneerd door muziek en dan vooral die van de donkere soort. Op passie staat geen leeftijd.
Wil je Dark Entries steunen? Doe een gift op BE49 0017 6243 8971